2009. január 7., szerda

Megvan a csomagunk: a vámon :(

Egyik szemem sír, a másik nevet. Most kaptam az értesítőt, hogy a vámon van a pakkunk :(:(:(
Hát, legalább megvan, de valahogy nem nagyon tudok örülni mégsem...
Leírom az eljárást:
A levél alján nyilatkozat van, hogy vállaljuk-e a vámdíjakat, vagy ha nem, a feladót kérik meg, hogy nyilatkozzon, hogy mi legyen vele, amúgy lefoglalja a vámhivatal. A nyilatkozat vissza érésének a napján az aktuális vámtarifával fognak számolni, az 5-ei kalkulált vámdíjunk 14424 ft vámdíj, + 1400 ft postaköltség (Mindez 2,710 kg súlyú, és 382 USD, tehát 72122 Ft vámérték után), tehát ez akár emelkedhet is még. Ha vissza ért a papír, amiben ugye elfogadjuk a vámdíjat, akkor majd postázzák, és az átvételkor kell fizetnem.

Amúgy bementem ma reggel a postára, ahol próbáltam levélként is, és csomagként is keresni, de azt mondták, hogy azonosító szám nélkül tehetetlenek (amúgy ezt sejtettem előre).

Beszéltem Anikóval is telefonon, és nem tudom, ilyenkor mi a szokás, de úgy gondolom, hogy a mivel a vámérték után kell fizetnünk, emiatt úgy az igazságos, ha nem egyenlő részben osztjuk meg a vámdíjat, hanem a vásárolt értéknek megfelelő arányban. Kriszti, így Neked megfelel? Mármint nem lesz harag belőle? Ha így jó, akkor majd a ténylegesen fizetett vámdíj után osztok-szorzok, és lebeszéljük a többit privátban levélben (Dóri, még arra megkérnélek, hogy emiatt küldjél már nekem egy mailt a napokban, hogy ki mennyi értékben vásárolt, mert én csak a sajátomat tudom). Kifizetem előre, és majd utaltok nekem. Így jó lesz?

Ja, és mivel az út nekem pestre kb 5e ft-omba kerülne, így sajnos a postázást kell választanunk, ami tovább tart, mert lehetne személyesen is intézkednem, de az drágább lenne.

Hihetetlen, hogy előre megéreztem... még írtam is :(:(

12 megjegyzés:

Kriszti írta...

Sajnálom hogy igy jártunk. Valahol hallottam, hogy idéntől minden külföldi csomagot megvámolnak. Lehet, hogy ez miatt jártunk igy, vagy csak nem volt olyan szerencsénk mint Dóriéknak.
Természetes, hogy az érték alapján osztozunk. Nekem van a legtöbb mindenem a csomagban. Irok mailt..

Heni írta...

Dóri, ne küldjél mélt, Kriszti már átküldte, ezek alapján meg akkor már Anikóét is tudom pontosan.

Heni írta...

Na, elvileg elfaxoltam a nyilatkozatot, gyakorlatilag megpróbáltam felhívni őket, hogy nézzék meg, oda ért-e a fax, mert vissza igazoló cetlit nem adott ki a gép, de nem vették fel... majd holnap újra próbálom hívni őket. Ha oda ért, és holnap postára adják, akkor jövő héten megkaphatjuk a csomagot.

A férjem meg tök jó fej volt (amúgy is az, de most különösen), mert Ő mondta, hogy ne idegeskedjek miatta, legalább "kötelességtudó, tisztes állampolgárok" vagyunk, mert betartottuk a törvényes utat azzal, hogy vámdíjat fizetünk, úgyhogy szerinte legyünk büszkék magunkra :D:D::D:D:D
Végülis így is jól jártunk, vagyis jobban, mintha mondjuk az Évában kellett volna ugyanezeket megvennünk, még vámdíjjal is olcsóbban jövünk ki. Az érzés meg szar, ez ellen nincs mit tenni, szerintem csak az feledtetheti, ha már itt lesz a kezünkben minden...

Timici írta...

Heni:( de sajnálom:( esetleg azt lehet tudni, hogy mikor ér be az országba a csomag? én simán kinézem belőlük, hogy visszatartották a súly miatt vagy érték miatt, hogy idén már vámolható lehessen. különben nem értem miért jött ennyivel késöbb meg:S nem hinném, hogy a csaj ne egyszerre adta volna fel őket...tudom lehetnék kevésbé paranoiás, de olyan sok rosszat tapasztaltam már:(

Heni írta...

Na, a jó hír mára: sikerült végre sokadjára felhívnom a vámhivatalt, és mivel időben beért a fax a nyilatkozattal, már postán is van újra a csomag, a nő szerint holnap, vagy holnapután megkapjuk. A vámra 31-én érkezett a csomag, azutáni első munkanap 5-e, amikor is feladták ezt a levelet nekem, tehát gondolom, hogy a sztájk miatt kallódott addig valahol.... (ezt Timi, Neked írom, ezek alapján azt azért nem hinném, hogy vissza tartották volna)Közben ugye kétszer is volt 4 napos ünnep...

Ankaaa írta...

Na, ha lassan is, de kékül már az ég. Lassan a napocska is kisüt, ha már itt lesznek a gyöngyöcskék :-))

Timici írta...

persze akkor biztos nem, ha csak 31én ért oda, akkor valszeg nem egyszerre lett postázva
az jó hír, hogy már úton van Feléd, kérünk szépen fotót!:o)

Dora írta...

Heni, nagyon sajnálom :( Beszállhatok a vám árába? Mert ennyivel a miénket is meg kellett volna vámolni, hiszen összértékben több volt a tiéteknél, mert ami hozzám jött az mind 400 dollár felett volt.

Dóra írta...

Mivel te írtad, így már én is írhatom, hogy bennem is felmerült, hogy beszállnék a vám árába, hiszen tök véletlen, hogy pont nektek lett vele pechetek. Szeretném, ha örömmel hímeznétek mindannyian a nőciket!!!

Heni írta...

Mindhármunk nevében nagyon szépen köszönöm a két felajánlást, de nem lenne igazságos, ha elfogadnánk. Ha csapat rendelésről beszélünk, akkor ugye nem 5-en voltunk a csapatban, azért nem fair, ha pedig egyéni rendelésről beszélünk, akkor meg szintén nem 5-en rendeltünk, csak hárman, akkor meg azért nem igazságos. Ebben mindhárman tökéletesen, 100 %-ig egyet értünk (megbeszéltük), meg abban is, hogy mindennek ellenére, meg annak ellenére, hogy nem fogadjuk el, nagyon-nagyon jól esett még a gondolat is!! Szóval köszönjük, kicsit szebbé tettétek ezt az egész hajcihőt ezzel a 2 mondattal számunkra! :D:D:D:D

Kriszti egy levélben írt "jókívánságával" zárom a mondandómat:D:D:D:D: azt írta nekem, hogy reméli, hogy fel fog ébreszteni a postás :D:D:D:D (merthogy mindjárt megyek aludni éjjeles műszak után). Szóval úgy legyen!! :D:D:D:D

Ankaaa írta...

Heni!

Kívánom, hogy keltsen fel a postás!(Csak a párod meg ne tudja? :DDD )De ráér most már a jövő héten is, ha eddig kibírtuk nélküle, csak pihend ki magad!

Heni írta...

Nem ébresztett fel a postás, úgyhogy majd jövő héten... gondolom legalábbis...